Rabu, Mei 15, 2013

#lateupdate entri #pru13

ENTRI pra #pru13...


Salam #pru13..

Haaa..alhamdulillah, aku dan adik aku sampai ke kampung halaman dengan selamatnya., rasa macam raya la pulak! Haaa..jangan tak tahu, demam #pru13 ni, jalan raya pun agak sesak..hmm, tadi sepanjang perjalanan, syukurlah takdelah sesak mana pun, cuma banyak kenderaan lalu.. ni semua sebab nak balik untuk mengundi.. macam aku dengan adik aku la..kitorang pertama kali nak buang undi esok.. teruja la juga..hehe.. 1st time tuuuuu...

Memang bukan kitorang dua je yang 1st time mengundi, ramai lagi belia di luar sana rasa apa yang kami rasa.. hehe.. dapat tahu dari fb, twitter, insta.. semua pun rasa teruja nak balik untuk mengundi.. semoga urusan kita semua pada esok hari dipermudahkanNya..amin.

Kalau dah tahu esok mesti ramai yang datang mengundi, ini kali lah ramai yang ambil kesempatan untuk bisnes..haa, jangan tak thu, #pru13 kali ni sebenarnya buka pintu rezeki juga.. nak tengok bukti? Kat bawah ni haa...

Haih..baru ingat nak upload gambar, sekali... tak dapat upload! Hmm.. keciwa.. 
Takpelah.. malam ni baru je buat persiapan.. esok mst happening! 

ENTRI pasca #pru13..

Alhamdulillah, selamat dh mengundi.. semuanya berjalan lancar.. aku buang undi dalam jam 11 lebih.. lepas mengundi, mak aku suruh claim duit tambang di kem markas bn.. ingatkan sampai sana terus je dapat, rupanya? Berbaris juga... baris 1atau 2 line ok la juga. Ini tak.. duk berkumpul, macam kambing nak masuk kandang.. mana taknye, diorang bagi 5-6 orang je masuk, pastu pintu ditutup.. mana orang tak berebut! Haih..

Hampir 3 jam lebih menunggu,berbaris,. Barulah dapat kami masuk.. syukur juga adik aku jenis berbadan besar sikit, boleh la menyelit.. hehe..kitorang dua dapat RM80 masing2..syukur la dari takde kan? Tempat lain ada yang dapat RM100..

Itu cerita yang mengundi.. keluarga aku yang  bisnes sepanjang hari pengundian pun adauntung juga. Alhamdulillah.. luar biasa.. 

Tiada ulasan: