Isnin, Ogos 29, 2011

Kejayaan dalam Ramadhan..

Allahu Akbar..Allahu Akbar!!

Berlalu pergi bulan Ramadhan yang mulia..terasa sayu sangat, bila semalam..setelah selesai majlis khatam al-Quran di masjid, doa khatam al-Quran dibacakan oleh seorang ustaz..dengan gaya dan alunan yang mendayu..sedih sangat2..terasa Ramadhan kali ni cepat sangat berlalu..sekelip mata jek! tapi, aku bersyukur, Ramadhan kali ni, lebih baik dari tahun lepas, yang mana..aku BERJAYA solat sunat tarawih FULL sampai ke akhirnya.. (takdelah full mana..cuma, bila 'cuti' tu..memang tak g la..itu je waktu ponteng, pastu..solat semula! hehe..), dan aku BERJAYA untuk ikut serta dalam program tadarus al-Quran di masjid! tahun lepas tak merasa..tahun ni, alhamdulillah! dan yang terakhir, aku BERJAYA menyiapkan tempahan minipopia mengikut masa! penat? tak yah cakap la...orang jawa bilang..KEPEYOK! inilah yang pertama kalinya aku bisnes di bulan Ramadhan..nak cari duit poket la katakan..nak bayar ptptn lagi..huhu~ hutang tetap hutang..kena bayar juga tau!

itulah yang aku rasakan, keJAYAan aku yang tak pernah aku buat tahun2 sebelumnya..syukur ya Allah~

aku berdoa..semoga kita dipertemukan lagi dengan Ramadhan pada tahun akan datang..dan insya Allah, kita akan jadi lebih baik..amin~

Di kesempatan ini, aku ingin memohon maaf kepada rakan2 blogger dan sesiapa yang terbaca entri ni..andai ada salah silap, terkasar bahasa sepanjang perkenalan di alam cyber ni, ok! 0-0 ye?!

Tiada ulasan: