Sabtu, Mei 28, 2011

sibuknya urus rumah& tangga..

hello..helo blogger semua dan pembaca setia blog aku! (erkk.ade ke? huhu)

wah.seharian aku tak update blog ni naa..maklum, sekarang ni aku sibuk urus rumah tangga..bukan setakat 'rumah' dan 'tangga' tu je, tapi isi2 rumah dan penghuni2 rumah ni..nak jaga perut diorang semua..hmm, aku termasuk sekali la..huhu. pagi tadi pergi tamu kat pekan, beli sayur, ayam, ikan..balik je rumah, masak..lepas tu, sebelum lunch, aku menyempatkan diri untuk buat tempahan minipopia la pula..hmm, letih tangan ni..nak taip sekarang ni pun lenguh2 dah..cubaan dalam mencari rezeki..kalau aku tak buat macam ni, sampai bila aku nak rasa jerit perih dalam mencari rezeki..kan?

ok la..petang ni takde apa sangat aku nak kongsikan..cuma siang tadi, aku sempat belajar buat 'urap pucuk paku pakis' dari nenek..haa..urap ni boleh dikatakan macam kerabu la.tapi yang ni special sikit..resepi orang Jawa..hehe..nak tau? tak yah la eh..hehe..nanti tak surprise la..ngeh2~ jangan marah... ;p

tempahan minipopia aku makin banyak..yang nak dijual harian lagi..yang ditempah khusus sampai berpuluh2 ringgit..ohh, sangat best..minipopia aku makin dikenali ramai! alhamdulillah..tapi masalahnya, kaki & tangan aku tak cukup untuk siapkan semua tempahan tu tepat pada masanya..hmm, kena kerja keras sikit ni..maklum, aku nak kumpul duit untuk beli barang2 'basic needs' aku la katakan..huhu..mudah2an terkumpul juga nanti..amin~
ok la..aku nak rehat jap..tangan ni naik lenguh dah..hmm, lepas ni aku nak sambung sikit buat minipopia lagi..jangan buang masa..akibatnya rugi di kemudian hari..hehe..
AMAN TANPA PERANG! ;D

blog updated!

Tiada ulasan: