Ahad, Mei 08, 2011

Kamilah 'perintis' kesan itu..

ehem2..korang watpe tu? aitt?? tengok Mentor ye? sama la dengan kite! hehe..
time taip entri ni, mata aku macam dah ada gam! huhu..mengantuk sikit..maklum, 1 hari ni tak tido..

petang tadi, aku dapat tahu..yang pengambilan pelajar untuk jurusan kejururawatan peringkat ijazah pertama DIBEKUKAN sehingga 2016 atau ke atas..kenapa? sebab jawatan jururawat gred U41 dah ramai..dan dah cukup pun! ok, kalau macam tu..kitorang la 'perintis' menerima kesan buruk daripada apa yang berlaku..sedih? mestilah! takyah tanya pun dah tau..hukhuk ;'(

lepas dinner tadi, solat isyak dan goreng minipopia yang aku dah jemur semalam..alhamdulillah, dapat 17 bungkus kesemuanya!! tapi sekarang tinggal 16 bungkus, aku bagi satu bungkus untuk mak aku..huhu..esok nak bagi makcik aku untuk jual kat pejabat dia..huhu..memang salah la kot? tapi pandai2 la..huhu..sedangkan dia pun duk menjual nasi lemak, nasi campur.huhu..ni pun dia yang offer nak tolong jualkan..hmm, nanti sebelum raya, kitorang dah cadang nak buat bisnes minipopia bersama..dalam bulan Jun ni start buat dah! insya Allah..
aku nak kongsi dengan korang semua ni..tentang top entri kat blog aku ni, yang selalu diKLIK dan baca oleh reader/blogger..nak tahu apa dia?? TADA!


dalam masa sebulan jek, ramai yang view entri aku bertajuk 'Online job, boleh percaya ke?'.. aku analisis kat sini, mungkin ramai yang view entri ni tergolong dari mereka yang sekarang ni, duk pening cari kerja.haa...betul tak? bila dah rasa putus asa nak cari secara manual, jadi ada kemungkinan nak cuba kerja online ni..terutama sekali kerja di rumah..tak perlu pergi mana2, duk rumah je..bukak laptop/komputer..on internet..then, kerja! ada yang jana sampai RM3000 sebulan!! haa..mesti la nak cuba kan?

aku?? ada hati juga nak cuba..tapi, duit masih tak cukup lagi la.huhu..takpe, sekarang ni pun masih sibuk dengan bisnes minipopia ini..ngeh3~

ok la..nak tido dah..selamat malam semua~

zzzzzzzZZZ...

Tiada ulasan: