Rabu, Januari 12, 2011

RISAU, RUNSING..SEMUA LAH!!

tik..tok..tik..tok!!
saat berganti minit..
minit berganti jam..
jam berganti hari..
hari berganti minggu..
minggu berganti berbulan-bulan!!!
setiap detik aku menganggur di rumah..aku kira.
sebenarnya, best apa duk rumah, boleh rehat puas-puas..
tapi..yang tak bestnya, RM tak masyuk!!
walaupun ada la juga duit poket kadang-kadang dibagi [aku masih bersyukur tau!!]..
tapi teringin sangat nak pegang duit sendiri..hasil titik peluh sendiri..
jika sebelum ni, time study, aku boleh la dikatakan AGAK boros..
sekurang-kurangnya, bila aku dah dapat kerja nanti...aku hargai sedikit, malah belajar untuk berjimat sedikit lepas ni.insya Allah..
masuk bulan ni, dah 7 bulan duk rumah, without doing something..
sebelum ni, aku di inform oleh pakcik aku, akan ada kerja kosong di klinik di Keningau..sekarang ni klinik tu tengah buat renovation, dalam bulan Feb akan datang [bulan depan la..] klinik tu siap!! dan pakcik ada bagi salinan sijil2 aku direct kepada Dr. empunya klinik tu..insya Allah, kalau dalam bulan depan takde kerja lagi, aku akan gerak ke sana..insya Allah..kita hanya merancang..Allah yang menentukan..sebab perancangan Dia lebih baik dari apa yang kita rancang sebelum ni..
Semoga Allah memperluaskan lagi rezeki aku lepas ni.amin~

Tiada ulasan: