Ahad, Januari 09, 2011

memasak?? itu kerja senang!!!

walaaaahh!!!!
dari tajuk tu, nampak gaya macam pakar memasak!! ohh TIDAK!! takdelah pakar sangat pun, masak yang senang2 je..simple tapi janji SEDAP!!
pada mulanya..memang aku rasa agak sukar untuk memasak..yang teruknya, bila nak belajar memasak, aku consider berapa biji bawang yang mesti digunakan..hohoh..teruk tak??
aha..sebelum ini [sampai sekarang ni jugak] aku belajar memasak menu2 tradisi dan terbaru dari mak, nenek dan tidak kurangnya dari bapa aku sendiri!! haa..korang jangan perlekeh lelaki tau..hehe.kadang2, lelaki masak lagi sedap banding perempuan!!!jangan marah naaa..nanti kena JUAL!!!
sejujurnya, belajar memasak ni kena terus berusaha dan memperbaiki style dan kesedapan masakan tu..aku sendiri macam tu, bila try masak menu baru, 1st trial memang tak berapa menjadi, bila dan 2-3 kali try, alhamdulillah..makin SEDAP!! bukanlah memuji diri sendiri, tapi itulah hakikatnya..hehe
ok la..kalau nak tengok menu2 masakan yang aku pernah masak, klik kat page
SELAMAT MENCUBA..

2 ulasan:

Shino berkata...

msk mmg sng kn...cuma nk kwl kualiti je yg susah...

ShinoXyuna

cik blogger berkata...

yep..memang senang..
kualiti masakan tu mmg ssh nak keep..hehe..
masakan sama yang dimasak berulang2 kali terkadang kualitinya tggi [sedap]..tapi selepas itu, terkadang kualitinya tiba2 menurun..lumrah hidup, terkadang di atas, terkadang di bwh..hehe..bermadah plak sy ni.hehe