Selasa, Januari 18, 2011

Malunya!!! gara-gara kalut!!

aku baru je balik dari pekan, isi minyak kereta di Petronas..
nak dijadikan cerita..
macam biasalah aku bayar dulu, pastu isi minyak..sebelum tu aku amik kunci kereta-->keluar dari kereta-->kunci kereta..untuk keselamatan aku juga la kan??

ok...cerita bermula..
sebelum aku parking untuk isi minyak tu tadi, ada seorang pekerja Petronas tu duk tepi mesin pengisi minyak tu..aku harap dia tolong isikan..tapi, alih2, lepas aku bayar, dia pula lari!!!
ohh, aku fikir, mungkin dia ada kerja lain..takpelah..
aku pun unlock balik kereta tu, untuk simpan wallet dalam kereta...dan secara tak sengaja, kunci kereta aku letak kat seat depan sekali..

haaa...cerita yang sebenar baru bermula!!! haha..suspen2~

tengah isi minyak kereta tu..tiba2 kereta tu UNLOCK SECARA TIBA2!! arggghhh, sudah..mampus la camni...habis ja isi, aku terus dapatkan pertolongan dengan pekerja Petronas yang lain...mujur ada mekanik yang sudi tolong...dia amik besi panjang yang kecil..lalu cucuk kat bahagian lock dalam kereta..huhu..[sebenarnya, aku sendiri tau dah macam mana nak unlock balik, dengan menggunakan pembaris besi...aku tau pun sebab aku pernah tengok kat tv, tentang taktik si pencuri kereta] tapi disebabkan malu dan kalut punya pasal!!! aku blank!! kosong!

alhamdulillah..selesai masalah.syukur juga time tu kereta tak banyak mana kat stesen minyak..
di sini, aku nak berterima kasih kepada pekerja Petronas tersebut [dua orang tuu..seorang tu asal dari kampung yang sama dengan aku..huhu] yang sudi tolong anak gadis yang tengah dalam kekalutan sebentar tadi..aha~
bukan untuk memalukan diri sendiri, tapi pengalaman ini yang aku harus kongsi dengan semua rakan2 bloggers dan pembaca sekalian..


Tiada ulasan: