Rabu, Disember 22, 2010

kawan-kawan, apa cerita lepas grad??


itulah soalan pertama yang sering bermain di otak masing-masing, terutama sekali mereka yang baru habis melanjutkan pelajaran, termasuklah aku sendiri..huhu..hampir semua kawan-kawan yang senasib aku akan tanya soalan yang sama bila berhubung melalui facebook, atau pun chat melalui Yahoo Messanger atau GoogleTalk..
aku yang sebelum ini mengambil jurusan sarjana muda sains kejururawatan selaa 4 tahun kini masih lagi belum bekerja atau dalam istilah orang putih JOBLESS!! ohh, bukan aku seorang yang merungut tentang hal ini, banyak lagi kawan-kawan lain senasib.. ya, "mungkin rezeki tak sampai lagi"..itu saja alasan yang boleh diberi kepada siapa yang bertanya tentang status terkini..
kebanyakan mereka yang bukan dalam situasi aku masih lagi tertanya-tanya, kenapa lulusan dari U apa lagi dalam jurusan kejururawatan sangat sukar untuk mendapatkan pekerjaan..kenapa??
banyak andaian telah disimpulkan..sehinggakan rungutan ini telah pun disuarakan oleh seseorang yang juga senasib dengan aku..melalui The Star Online..check it out!!

Happy graduates, but nurses left in limbo

aku sendiri telah meng'anggur'kan diri selama 6 bulan..segala permohonan kerja sudah pun dibuat..ya, jawapannya masih sama.."mungkin rezeki belum lagi sampai.."
aku harap, tindakan susulan akan dibuat oleh yang berkenaan..atau?? banyak di antara kami akan 'masuk' ke 'alam' lain...

Tiada ulasan: