Rabu, Julai 27, 2011

sayangi mereka..haiwan kesayangan Rasulullah s.a.w

aku sangat sayang haiwan, terutama sekali..KUCING!! sebab diorang sungguh comel..aku banyak juga koleksi gambar anak2 kucing aku di rumah ni.nak tengok? nanti2 je la k..hehe..aku tengah cuba nak guna 'blogger mobile application' ni ha..jadi, nanti..kalau aku dapat guna app ni, aku boleh terus upload gambar 'budak2' tu..ngeh3~

hmm, sentuh bab2 kucing ni..tadi aku tengok berita tv3, dengan laporan yang sangat2 mengejutkan..seorang perempuan dah pun dijatuhkan hukuman (tak tahu la hukuman apa) atas sebab penderaan kucing!! kejam siottt!! ada disiarkan CCTV yang menjadi saksi..si jahat tu duk tendang, pukul guna payung, yang lebih teruk..dia pijak anak kucing tu!!! agaknya orang tu gila kot? takde perasaan belas kasihan langsung..dari apa yang aku nampak, anak kucing tu dah mati lepas dideranya!!

ok..kita lupakan dan ambil pengajaran dari cerita tu tadi k! lepas ni, janganlah duk tendang sepak terajang kucing2 di sekeliling kita..diorang pun punya rasa sakit, macam kita juga kan? cuba kita yang kena sepak terajang oleh kucing, apa kita rasa?? seronok?!

semoga Allah mengampunkan dosa beliau..yang menyakiti kucing itu..amin~

Tiada ulasan: