Sabtu, Julai 30, 2011

Pisang boleh berjalan??!!!


2-3 hari yang lalu..aku terima satu teks mesej..

"*** ada teka teki: banyak2 pisang, pisang apa yang boleh berjalan?"

oh..teka teki rupanya..hah? tiba2 aku 'silent'..pisang boleh berjalan?? hmm..mana ada!!! pisang yang dibawa jalan ada la..ni, pisang yang boleh berjalan?? ok! aci! tak tahu!!

"jawapannya...pisang kaki!!!"

hah?? apekebenda tu? ke mengarut je ni?

"kalau tak tahu, try cari kat internet.." dan lepas je aku Google sebentar tadi, rupa pisang kaki yang dia maksudkan ialah..

credit:Google!

eh?? sekali lagi aku ter'eh sendiri.huhu..ini rupanya pisang kaki tu..hmm, macam buah tomato..bila dah dibelah dua macam tu, sejibik macam buah apricot!! betul kan? hmm..setakat ni, aku belum pernah jumpa lagi buah ni. Mungkin ada kat kampung aku ni, cuma nama panggilan untuk buah ni mungkin agak berlainan sikit..esok nak tanye mak! ;)

~tekatekitekatekok!ularmatidalammangkuk!

Tiada ulasan: