Rabu, Julai 20, 2011

kawan dunia..kawan akhirat..


pagi Rabu, aku mulakan dengan salam dan selamat pagi..

"jangan patah semangat!! Allah sangat benci kepada hamba-Nya yang berputus asa..tetapi syaitan bersuka ria!!"

itu adalah antara kata-kata semangat yang pernah aku dengar..


komen fb di atas tu adalah dari kawan2 seperjuangan aku, yang berbeza rezeki masing-masing.. terima kasih, kawan-kawan..sebab korang ada, bila aku memerlukan..inilah erti kawan sebenarnya, susah senang, selalu bersama..walaupun kini jarak memisahkan kitorang, tapi semangat ukhwah dan persahabatan tu takkan hilang, lenyap macam tu je..syukur alhamdulillah, ya Allah..Kau tak membiarkan aku keseorangan, bila dengan hadirnya kawan/sahabat macam ni.. ;')

kita semua mesti bersangka baik kepada Allah.Dia Maha Mengetahui dari kita.sebab Dia dah mengatur perjalanan hidup kita..kita hanya mampu berdoa..berdoa, berdoa..berusaha..dan tawakal! ya, Allah sedang uji kita..Dia sayang kita.itu kita mesti ingat..

insya Allah..semoga kita semua tak hanyut dalam ujian masing-masing, tetapi bangkit!!..ingat!! Allah Maha Mengetahui..siapalah kita untuk mempertikaikan takdir-Nya..



~Allah Maha Adil kepada setiap hamba-Nya...~

1 ulasan:

nong berkata...

i tagged u in a post! take a look at it
http://yayiekisahkami.blogspot.com/2011/07/siapa-bertuah-dapat-baju-raya-dari-art.html