Ahad, Julai 24, 2011

Cinta itu menyakitkan!! kenapa? ada di SINI!!

salam..
oh..sehari semalam aku tak update blog BJMM ni ye? takde curhat berlaku..hehe..ok, kali ni aku nak curhat sikit kat sini, okeh?
selingan sikit..hmm, semalam aku sibuk dengan kenduri kat rumah ni..kenduri arwahan..bukan kenduri kahwin, ye..belum ada tanda2 lagi nak kahwin ni..huhu.pasal tu tak update blog..

ok..terus ke point utama ye.

cinta..indah kan? manis je rasa bila diri disayangi dan menyayangi..korang yang dah pernah merasakan perasaan ni mesti rasa bahagia giler giler..ye tak? tapi, cinta itu juga kadang menyakitkan..haa..ni yang kita nak tahu kan? kenapa cinta itu menyakitkan? sungguh perit!! bohong la kalau aku tak pernah rasa perasaan sakit ni..kat sini aku rasa nak korek2 sikit.. (bukan korek idung!! plz!) nak tengok..apa yang tak kena bila bercinta yang menyakitkan hati ni..

JANJI!! BERJANJI!! sinonim dengan cinta kan? "aku BERJANJI nak sehidup semati denganmu, sayang." haa..tengok tu?? belum apa-apa lagi dah BERJANJI..belum ada ikatan yang sah pun dah mula BERJANJI..ya, memasang impian itu tak salah..tapi, kenalah bertepi juga..janganlah asyik duk pasang JANJI sana..JANJI sini..aku celoteh ni pun dari pengalaman sendiri..serius cakap, aku dapat rasa..inilah padahnya BERJANJI!! dan di sinilah aku dapat point kenapa cinta itu menyakitkan..dan jawapannya adalah..HANYA KERANA BERJANJI!! bila sedang ingin dan hangat bercinta tu..mula la pasang JANJI, dan bila ditakdirkan hubungan itu putus di tengah jalan..JANJI yang dipahat bersama itu akan terlerai..musnah akhirnya..dan dari situlah lahirnya.. Cinta Itu Menyakitkan!!

jadi, nasihat untuk kawan-kawan dan aku sendiri..janganlah duk BERJANJI itu ini..sebelum 'confirm' jadi pasangan yang sah..

aku rasa point ni sangat bernas..dan insya Allah, untuk kali ni..si dia juga berpesan..tak perlu memasang janji itu ini..sebab kita tak tahu perancangan Allah..Allah Maha Mengetahui..ingat itu!


Tiada ulasan: