Selasa, Julai 12, 2011

bukan rezeki...

cerita entri semalam..aku rasa berkemungkinan besar ianya dah pun berakhir..pagi tadi aku cuba untuk menghubungi pihak Glen~

"i just want to know..the result of my interview on last 2 weeks.."aku teruskan ke 'point' utama..
"if u didnt shortlisted, probably they don't call u.."

mungkin..bukan rezeki aku untuk bekerja di sana..sedih? tak payah nak cakap la..tapi apa boleh buat kan? aku dah buat yang terbaik...tapi adakah aku masih lagi terus menyusahkan mereka, keluarga aku?

aku tak tahu nak kata apa dah..semua orang di rumah ni duk risau sangat, aku masih belum bekerja..penyesalan bertubi-tubi menyerang otak aku!
~'kenapalah aku tak amik je diploma nursing dulu? under KKM tu? tengok kawan2 lain, dah keje nak dekat setahun!'~
~'kalau tahu dari dulu jadi macam ni...'~

astaghifullah..astaghfirullah...astghfirullah!! kenapa aku harus menyesal atas semua ini? Allah Maha Mengetahui atas segala sesuatu..mesti ada hikmah di sebalik semua ini..
ya Allah,,jangan biarkan aku terus dalam dilema dan penyesalan..bimbinglah hidupku, di dunia dan akhirat..murahkanlah kepadaku rezeki, amin..amin..amin~


~sampai bila...~

2 ulasan:

cik arija berkata...

penyelesaian yang takde jalan keluarnya adalah sabar..Allah sedang menguji kite semua ni...sabarla, aku pon sama cam ko jgak..ko tak keseorangan.

berbaik sangkalah kat allah, He knows the best!!! =)

jum, usaha lagi!!!!sikit je lagi ni

cik blogger berkata...

terima kasih t..:')
kalau xde ko, ntah sape lg nk bg kata2 smgt utk aku..sbb d cni, xda org yg bg moral support kat aku.hampir semuanya spt menyalahkan aku, tak usaha nk dptkan keja la..malas nk cr keja la..tertekan aku dcni..
sabar..sabar..sabar...