Selasa, Jun 14, 2011

bila jalan raya macam dia sorang yang punya!!

salam..pagi Malaysia!
pagi2 lagi..bercampur baur perasaan aku..marah!! kesian dan macam2 lagi la..kenapa?
>>kesian: kucing aku kakinya mungkin boleh diagnosed as 'open fracture'..kakinya habis berdarah!!
>>marah: semalam, ada seorang driver tu tiba2 buat 'emergency brake'!! tapi kat depan rumah jiran..aku tengok kereta tu 'reverse' sampai depan rumah aku..hmm..yang peliknya, kereta tu duk terpacak jek..takde pun orang turun dari kereta ke apa..dan tiba2, seekor kucing aku berlari masuk ke kawasan rumah aku!! haa..kenapa dengan kucing tu??
dan akhirnya aku dapat tahu..manusia tu dah langgar kucing aku..pagi tadi sebelum hantar nenek aku untuk berniaga..aku nampak kucing tu tempang, dan kakinya berdarah..SAH!! memang manusia itulah yang melanggar haiwan kesayangan nabi tu..
ya Allah..aku sangat2 hairan..kenapa kebanyakan manusia yang lalu jalan kawasan kampung aku ni, mesti drive macam kat highway??!!! takkan BUTA kot??? aku marah ni!!
apa2pun, bila nampak kucing tu dalam kesakitan, aku terpanggil untuk rawat kakinya..kesian, aku tahu dia kesakitan..tapi niat aku untuk nak dia sembuh jek...kesian PuTam.. ;'(

Tiada ulasan: