Rabu, Jun 01, 2011

Allah Maha Adil.. di mana ada kekurangan,mesti ada kelebihan..

salam..selamat pagi semua!

suasana di fb masih lagi suram..dengan berita 'perginya' seorang pensyarah kesayangan kami..rata2 semuanya sangat terkejut.. "why its so sudden??!!" tapi itulah..ajal maut di tangan Tuhan..kalau dah ditetapkan masanya macam tu..kita tak boleh tunda walau sesaat..tak boleh juga cepatkan walau sesaat..itu kehendak-Nya..ketentuan-Nya..kita kena redha..walau sedih menyelubungi diri..

kesuraman dan kebimbangan makin menjadi..bila kerajaan membekukan pengambilan untuk pengisian jawatan2 kosong di sektor kerajaan..hmm, aku tak nak cakap apa dah..sekarang ni aku bahagia dalam menjalankan bisnes aku sendiri..walau pendapatan takdelah sampai beribu-ribu buat masa sekarang ni..tapi insya Allah..kalau rajin dan bersungguh-sungguh, tak mustahil aku akan jadi kaya!! hahaha..melampau tak?? ngeh2~

plan for today~
hmm..insya Allah hari ni aku akan berjumpa dengan kawan lama aku..dah lama sangat tak jumpa..ya, dia pernah jadi insan istimewa dalam hidup aku..tapi hubungan tak direstui..redha je la..jadi sekarang, kitorang masih berkawan... dan kebetulan hari ni dia masih kat sini..dia bercadang nak jumpa..mudah2an jadi la..amin~ ;)
sambil2 tu.aku nak buat urusan di bank..dan lepas tu..beli ikan, sayur2..stok kat rumah dah habis..

korang pula? apa 'plan' cuti2 sekolah ni?? ada melancong/melencong mana2 ke??? ;p


life must go on~

Tiada ulasan: