Rabu, Mei 25, 2011

tak salah andai 'ketuk' pintu rezeki lain..

"morning honey!" hehe..sekali lagi, hari ini aku dapat mesej dari si dia..korang ade? ;p
pagi aku diteruskan dengan aktiviti yang sama..cuma kali ni aktiviti aku bertambah sedikit, hantar dan ambil adik dari sekolah..

pagi2 ni juga, aku tengok heboh cerita pasal kek di Secret Recipe diHARAMkan, kerana terdapat DNA babi..hmm, macam2 cerita sekarang ni..sebelum ni pasal telur tiruan, yang dipercayai direndam dulu dengan air kencing budak lelaki di China..lepas ni, ape la pula cerita pasal makanan kita ni..semuanya dah rasa macam tak selamat untuk dimakan..apa2pun, semua ni kena kaji dulu..mana boleh main cakap je..kang tak pasal2 fitnah pula..DOSA~ bak kata ceramah seorang ustaz..SELIDIK DULU!! dan memang itu yang disarankan oleh ISLAM..betul?

nak cerita pasal isu JOBLESS sekarang ni, malas dah nak cakap..apa yang aku boleh sarankan di sini, kepada rakan2 yang bergelar 'si penganggur' macam aku...cuba buka bisnes..ape2 je la..tak perlu besar-besaran..mulakan dengan kecil2an dulu..insya Allah..ada juga duit poket..dari situ mjuga, kita dapat rasa macam mana susahnya cari duit dengan hasil titik peluh sendiri..barulah kita hargai perit jerih mencari rezeki..bisnes tak semestinya aktiviti jual beli, bisnes servis pun boleh..anything that u think can make profit and benefit to others.. cuba dulu,k!

agak2, sampai bila masalah kita ni akan selesai??


Tiada ulasan: