Khamis, Mei 12, 2011

Mata Ayaq Tok Ipin..

salam..

malam ni baru dapat 'masuk' blog kesayangan ni..petang tadi langsung tak dapat..hmm, under maintainance kot? bila tengok2 kat dashboard, ramai yang mengeluh pasal benda ni..rilek la gengblogger..hehe..sementara je tu.tengok?! sekarang ok dah kan? naaa...

sebenarnya, dari petang tadi..banyak idea aku nak tulis kat sini..tapi tengok?! lupa dah! erkh..

ok2..ingatanku kembali kini! ahaks~

petang tadi, kurang 5 minit lagi jam 5, tamatlah kisah Tok Ipin dengan Mata Ayaqnya tu..rupa2nya, Shidah adalah anak kandung Tok Ipin..bukan Melati k! haa.sebelum ni aku ada terbaca kat mana entah, Melati tu moyang Shidah..padahal dia takde apa2 kaitan langsung pun..dan Shuib adalah adik kandung Shidah..dan benda yang menghubungkan diorang ni adalah rantai yang bertakhtakan batu!
ok..cerita pasal Tok Ipin, lebih kurang ala2 bomoh la kan? korang rasa zaman canggih sekarang ni, ada lagi tak manusia yang amalkan syirik ni? ok, aku tak nafikan, bomoh2 ni ada yang baik, ikut ajaran Islam, dengan syarat tak langgar hukum syarak la..tapi kalau dah menyimpang ke arah lain, minta bantuan selain dari Allah..itu dah namanya syirik..dari apa yang aku dengar dari mana2 sumber, benda syirik ni boleh kacau bilau dan pecah belahkan suatu hubungan sama ada suami isteri atau keluarga dan sebagainya..bahaya kan? sebaiknya, kembalilah kepada-Nya..dari Allah kita datang, dan kepada Dia jua kita kembali..kita mesti ingat itu! wallahua'lam..

p/s:masih lagi berusaha untuk cari kerja..Allah, tabahkan hatiku.

sekadar berkongsi..

Tiada ulasan: