Rabu, Mei 18, 2011

job application: email vs post?! which one is effective & acceptable?

hai semua!
malam ni aku baru boleh update blog..kenapa? dari jam 3 petang tadi sampai jam 8.45 malam ni..black out satu pekan!!! entah mana silapnya..mungkin sebab petang tadi hujan lebat menggila! kilat sambar2..guruh dentam dentum!

sekarang ni..sambil blogging..aku layan cerita Dhadkan di astro Zee..kebetulan lagu tengah best dalam citer ni.."dil me yeh kaha hai dilse.......tumse mujhse pyar kar lo.." lagu ni pernah dimainkan di mana2 corong radio.mesti korang pernah dengar la punya!

eh..menyempat lagi aku promote cerita ni eh..huhu..sori2..

sebenarnya aku takde benda nak cerita apa malam ni..sebab hari2 aku buat benda yang sama..huhu..boring kan? tapi best! haa..macam mana tu?

ok la..aku nak kongsi satu perkara yang aku alami hari ni..

siang tadi pergi pekan, dengan mak dan adik aku..beli barang2 dapur untuk kenduri Sabtu ni.. sebenarnya aku ada tujuan tersendiri untuk pergi ke pekan.tujuan asal aku untuk hantar surat permohonan kerja melalui pos laju..tapi, aku malas dah nak habiskan duit untuk pos..since melalui email pun aku rasa dah memadai..sebab ada kawan aku sorang yang apply keje di satu hospital swasta hari tu, melalui email je..dan dia dah pernah dihubungi untuk dipanggil interview..jadi aku putuskan, guna email je la..malas dah nak buat duit melalui poslaju..sekali pos dan masuk RM5-RM9..bukanlah aku berkira sangat tentang duit..tapi mesti la terasa sikit kecewa..tapi takpelah..redha je..dapat ke tak, itu belakang kira..janji, usaha kena tetap usaha.betul?

aku sunyi sikit malam ni..si dia pun tak mesej2 aku..mesej terakhir adalah time petang tadi, aku dapat rasakan dia sedikit marah/kesal..aku cuma beritahu tentang keadaan aku..tapi style ayat yang dia reply tadi agak sedikit mengecewakan aku..takpelah..mungkin kehadiran aku time tu mengganggu dia..ya, aku lupa..dia ada program petang tadi..for sure it's not suitable time untuk borak2 kan? takpela..lebih baik diam dari terus berbicara kan? mute untuk seketika.. ;'(

dunia pancaroba...

Tiada ulasan: