Khamis, Mei 05, 2011

indahnya bila punya teman suka & duka... ;)

aku baru je dapat call dari teman mesra aku..yang memang terbaik buat aku..tengah2 borak kat telefon tadi, tiba2 dia cakap "happy birthday!..takut tak sempat esok hari atau lupa dek kesibukan kerja di pejabat ni.." huhu..awalnya dia wish, tapi aku bersyukur sangat, dia masih ingat birthday aku..walau jodoh tak memihak untuk kami berdua..tapi dia tetap teman yang terbaik buat aku!
lepas je dia wish kat aku, tiba2 aku jadi sebak!!! "kenapa ni? macam sebak je dengar?".."entah!"..dan aku mute! "mengenangkan nasib diri ke?"...dalam sebak aku masih bisa berkata "ya!".. nasihatnya, "sabarlah..insya Allah ada rezeki, ada la tu nanti...".."tapi aku malu dengan orang kampung dan orang sekeliling..asyik duk tanya bila kerja? eh, kenapa tak keje lagi?".."apa nak malu? bukannya hang duk buat apa2 yang salah di mata diorang..banyakkan bersabar k...".."insya Allah..terima kasih atas nasihat tu..sangat menghargainya.."

masih ada yang sayang..

Tiada ulasan: