Khamis, Mei 05, 2011

Idea Segar dan Kreatif dalam pembikinan filem..DIKEHENDAKI!!

menjelang..hari raya~ opsss?? hahah..bukan hari raya la...hari bersejarah aku, dilahirkan di dunia ni..hehe..tinggal beberapa detik lagi..aku menanti, apa yang terjadi malam nanti..hehe..

pagi tadi, tengah cari pasal pelakon MariMar, Marian Rivera & Ding Dong Dantes, tiba2 terjumpa satu statement ni..bagitau yang cerita MariMar di Tv3 ni, rupa2nya berasal dari cerita original Mexico..tajuk cerita tu pun sejibik MariMar! hoho..baru aku tahu! hehe..mungkin jalan ceritanya sama kot? takpe..try review la lepas ni, bila2 ada masa..

agak hairan juga aku pada mulanya, bila tengok komen2 untuk satu video tentang MariMar di youtube, ada yang kata..."selama ni tengok cerita ni kat youtube jek, tak sangka pula disiarkan di TV3..best3!!" mungkin cerita yang diorang tengok tu versi Mexico kot?? ye tak??

Teringin sangat nak tengok cerita yang jalan ceritanya lain daripada yang lain..apa2 cerita je la..cerita hantu ke, cerita misteri ke..cerita cinta ke..aku nak kelainan dari yang biasa..contohnya, cerita epik Hikayat Merong Mahawangsa, memang lain dari yang lain!! takde seorang pun pengarah filem negara yang pernah buat macam tu..kalau bukan adik beradik KRU!! tabik la!! ;D



Tiada ulasan: