Selasa, Mei 17, 2011

hanya kerana 'speaking English'...

GEMPAR!! memang cukup gempaq! huhu..
terkejut ke?!! huhu..maaf2..apa berita gempaq sangat yang aku nak sampaikan petang terang tang2 ni?
haa..aku nak habaq mai sat kat angpa semua naa..
tepat jam 10.29 pagi, aku terkejut..tiba2 dihubungi oleh satu company surat khabar terkemuka di Malaysia!! haa..agak2 kenapa? aku buat salah? tak eh..aku budak baek maa..;p
takde la..ceritanya macam ni..
Miss tu telefon aku, cuma bertanyakan tentang masalah aku dan kawan2 lain yang masih jobless dan tak keje sebagai jururawat lagi sampai sekarang..dia cuma nak tahu status masalah kitorang tu..sebab dia nak publish kat surat khabar tu..
dia punyalah speaking habis..aku? tunggang terbalik je speaking..frankly speaking ok, aku tak lancar sangat bab2 speaking ni..tapi kalau writing, haa..ok la juga! wooo, berapa banyak 'speaking' da..huhu.. sampaikan miss tu kadang2 cakap.."I don''t get what do you say!" alamak! ya Allah..macam mana nak cakap ni?? huhu..payah juga weh..nak cakap Melayu je, bikin malu la pula..maklum, aku kan lepasan graduate, takkan tak reti speaking kot? huhu..malu la weh! takpe, aku 'gagahkan' je diri ni..malu tu tak usah cakap la..aku rasa muka aku tadi ni dah berubah jadi hijau dah..sebab malu teramat..tapi takpe, nasiblah kitorang tak berdepan , bersua muka..hanya di talian telefon je..ngeh3~ bila miss tu gtau, dia tak faham apa yang aku cakap, dia betulkan balik..dan cakap versi dia, apa yang dia faham dari apa yang aku cakap kat dia..;p malu eh..apa2pun, terima kasih sangat2 kepada miss tu yang memahami.. ;)
dah2..apsal la aku malukan diri sendiri petang2 nih? ;p

p/s: bila dah keje nanti, apalah gamaknya bila aku speaking tunggang terbalik ni? siapa2 boleh tolong aku?? please!!!!!

malu...

Tiada ulasan: