Sabtu, Mei 14, 2011

another friend got hired! feels ;) even inside ;'(

saat berganti minit..minit berganti jam..jam berganti hari..hari berganti minggu..minggu berganti bulan..bulan berganti tahun..
semua orang alami perkara yang sama..begitu juga dengan aku..tapi sedikit berlainan, mungkin sama dengan mereka yang bergelar seorang penganggur..aku tak jemu2 untuk menaip dan meluahkan di sini..blog personal yang boleh dibaca ramai.
bukan tidak bersyukur dengan ketentuan-Nya, tapi perasaan sedih dan kesal tak pernah luput dari tangkai hati..
"another friend got hired! feels :) even inside :'(" itulah status yang aku buat di fb..
itulah juga perasaan aku hari demi hari..bila dengar dan update cerita/khabar dari rakan2 seperjuangan..
alhamdulillah..semakin ramai rakan2ku mula bekerja dalam bidang yang dipelajari 4 tahun lalu..
bilakah giliran aku..hanya Allah Maha Mengetahui..
"bersabar..dan banyakkan berdoa.." itulah pesan dari rakan aku tadi..
nasib semua sama..cepat atau lambat yang membezakan..
takpelah..rezeki masing2..kita tak tahu..kita cuma tinggal usaha, dan tak berhenti berdoa dan tawakal..selebihnya, kerja Allah.. ;) Dia Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-Nya.. ;') insya Allah..



Tiada ulasan: