Selasa, Mei 24, 2011

1001 rasa...

hari ini secara rasminya tanggungjawab aku untuk hantar dan ambil adik aku dari sekolah bermula..jadi, hari2 kena drive ulang alik..aku tak sekali mengeluh..inilah tanggungjawab yang aku mesti pikul bila mak dan bapa takde kat rumah..beli ikan, sayur dan barang2 dapur,
'all are included!'..

dalam perjalanan balik dari ambil adik aku tadi, adik aku yang seorang lagi ('Y') pasang kaset lagu Uji Rashid..ya, beliau penyanyi favorit mak aku...bila dengar balik, air mata aku bergenang..huhu..rindu kat mak aku..mungkin dalam sejam lagi, diorang sampai di tanah Jeddah, insya Allah..kat sana, mungkin baru jam 12 tengah hari..sementara kat sini dah petang..hmm, beza masa 5 jam dengan Malaysia..semoga perubahan cuaca di sana tidak mengganggu kesihatan mak dan bapa..amin~

cerita pasal kerja..aku nampak kat satu status kawan aku, dia tengah update resume..untuk cari keje..LAGI?? hmm, nak tukar angin kot..yelah, rasanya dah dekat setahun dia keje sebagai jururawat..dia kata, mungkin kali ni dia nak cuba nasib pula untuk jadi pengajar..hmm, mungkin dia cepat diterima bekerja..maklum, dah ada pengalaman setahun..orang yang ada pengalaman ni memang cepat diserap masuk untuk bekerja..sementara aku?? Allah..jangan Engkau biarkan aku dalam keadaan macam ni..aku tetap terus berusaha untuk mencari kerja..mungkin Engkau Maha Mengetahui..rezeki hamba2-Mu..apa2pun, itu hak dia..nak bekerja..aku tak boleh halang..betul?

hmm, dengar2 hari ni gaji masuk..hmm, bestnye kepada mereka2 yang dah keje..setiap bulan, satu dua ribu masuk akaun..bila la masa aku untuk pegang gaji sendiri pula? ;'( argh! aku begini lagi??!!! pergi jauh perasaan ni.syuh..syuh!!!!

petang2 ni, sempat tengok fb si dia..hmm, hampir 100% rakan2 fbnya semua aweks! jeles? tipulah kalau aku tenang je..gejolak di hati siapa tahu..apa yang perlu sekarang ni..percaya, masih ada cinta di hatinya..untukku..

ok la..tamo sedih2, aku nak minum petang sat..


Tiada ulasan: