Rabu, April 20, 2011

tolong la kami, Streamyx & TMnet!!!

'Susah-susahin umat ja!!'..
haha...ayat kat atas tu yang bikin aku dan adik2 aku gelak sakan.kenapa? ayat tu keluar dari mulut nenek aku tengahari tadi, disebabkan cerita pakcik aku yang setiap pagi hantar anaknye ke sekolah, sekaligus bawakan beg dan baju sekolah agamanya di petang hari..pagi tadi terbawa baju sekolah pagi anaknya yang semalam..maunya tak busuk..baju semalam tu!! pastu, pakcik aku tu kena ulang alik ke rumahnye di pekan, untuk ambil baju sekolah agama anaknya tu..dia terpaksa..dan sebab itula ayat 'susah-susahin umat ja' kuar dari mulut nenek aku..huhu..tang 'umat' tu yang bikin aku dan adik aku gelak abih!! haha..ni pun maish gelak lagi nih.adeh~ XD
ok..tak faham? takpelah..aku dan keluarga aku je yang faham..kepada mereka yang bergelar anak Jawa, mungkin faham ayat tu..haha XD tengok? tak sudah2 lagi aku gelak..adesss~

ok2..serius!
betul la line internet tak bagus..bukan di rumah ni je yang KO, tapi adik aku bagitau tadi, rumah kawan2nya yang ada streamyx pun langsung takde line internet..hmm, semalam aku call TM net, dia kata line internet kureng.sebab ada berlaku kerosakan kabel besar di Jepun, akibat gempa bumi dan tsunami awal April lalu..hmm, tapi sampai bila? baru je ok streamyx ni beberapa hari, tup2...jadi lagi..aduhh!! o_O hmm, baru je terbaca entri BangkuKosong...cerita pasal ni juga..tapi dia punye line streamyx dah ok dh..hmm, macam mana ni? semalam tengah2 call, ada operator cakap pasal cerita kabel tu...pastu, aku terus letak call tu..sekali, bapa aku marah da..apsal aku tak tunggu..alih2, dia try call lepas tu, tak leh dah..hukhuk..macam mana ni??adeh~ o_O

tolong la TM!!!! kami semua perlukan line internet!!!!!!! banyak keje nak buat dengan internet ni!!! adoyai!!



2 ulasan:

PinKy MoMMa berkata...

dik akak pakai streamyx jg tapi ok kat sini..ermm dh restart dh dik?

cik blogger berkata...

restart ke reset kak? mcm mn tu? kena cucuk button kat blkg streamyx tu ke?