Selasa, April 26, 2011

bukan senang nak senang..

fuhh..penat...letih jugak ek..lepas dinner tadi, aku amik keputusan untuk buat dan masak serunding udang kering!! haa..ini kira ganti untuk serunding daging yang dah nak habis, untuk inti minipopia..hmm, dari siang tadi aku godek2, cari kat internet..resepi serunding udang kering ni.ternyata semuanya aku rasa sangat rumit untuk aku mendapatkan bahan2 tersebut..jadi, aku telefon makcik aku tentang bahan2 yang dia gunakan untuk buat serunding yang sama.dan ternyata, bahan2nya sangat simple..udang kering, lada kering..garam gula secukup rasa..titik! senang kan? hoho..tapi proses memasaknya memang makan masa juga la..huhu..ni pun, serunding aku tu tak berapa kering lagi.tengok la mungkin esok aku sambung masak serunding tu untuk keringkan lagi..insya Allah..
mudah2an, minipopia serunding udang kering lepas ni akan mendapat sambutan juga..sama seperti sebelum ni..insya Allah..
aku baru dapat berita dari fb, isteri kepada sepupu aku telah pun selamat melahirkan anak sulung diorang..melalui kaedah LSCS (lower segment Caesarean section)..comelnye baby tu..huhu..putih melepak! mata sepet..sejibik macam bapanya..merangkap sepupu aku..tak sangka juga, dia dah punya anak..aku bila lagi?? hmm...sampai seru jodoh, insya Allah..;)
ok la..jap lagi aku nak beradu..huhu..esok, nak jalankan misi seterusnya! ;D


selamat malam semua...

Tiada ulasan: