Rabu, Februari 23, 2011

Christchurch??!! wanita?!

pagi semua!! dah brekpes? kalau belum, brekpes la dulu k..don't ever skip ur breakfast tau! tau kan kenapa?
ok..korang dengar tak berita semalam, pasal gempa bumi kat Christchurch?? agak teruk juga aku tengok mangsa2 yang kena runtuhan bangunan tu..kita sama2 doakan, agar semuanya selamat..amin~
ok, lupakan sekejap hal tu..yang buat aku musykil, tadi bila aku tengok bingkisan dari MHI tentang kejadian gempa tu, ada seorang pemanggil, rakyat kita yang duk tinggal sana..dan beliau berada di....Christchurch Islamic Centre..hah?? aku terfikir, dalam church, ada islamic center? yeke?? ok2, untuk hilangkan kekeliruan ni, aku terus search 'christchurch' tu kat google..dan, apa yang aku jumpa?? rupa2nya, Christchurch adalah satu nama tempat, di New Zealand..bukannya seperti apa yang aku fikirkan..

ok, sekarang ni aku tengah tengok MHI di TV3..dan satu ayat muqaddimah diutarakan oleh ahli panel yang membincangkan tentang hak seorang wanita dalam rumahtangga.."wanita ni dikelilingi dengan rasa serba salah!!"..contohnya, bila seorang wanita berkahwin dalam usia..lepasan SPM, 17 tahun la kan? mesti orang akan cakap, 'eh, mudanya dah kahwin!'..kalau wanita tu pulak berkahwin dalam umur 40 tahun, orang cakap 'e'eh, andartu pulak!'..dan banyak lagi contoh lain..

aku sekadar berkongsi jek apa yang terlintas, dan apa yang aku buat pagi2 ni...hehe..
ok, aku rasa aku dah dapat idea untuk buat satu SEGMEN! nak buat contest, fulus takde pula..hehe..takpe kan? harap2 ramai yang akan join segmen aku ni..insya Allah..



Tiada ulasan: