Jumaat, Februari 25, 2011

belajar bidang lain..masa depan pulak lain??

pagi semua!!
ok, pagi2 ni, timbul persoalan yang dah lama pun jadi tanda tanya kepada semua orang~
persoalan ni kira kena dengan aku jugak la..memandangkan future untuk bergelar "nurse" semakin kabur..aku dapat rasa, aku kena bawa haluan sendiri..bidang mana lagi yang aku mampu untuk ceburi..
mesti korang tertanya-tanya.."bukan nurse ni senang dapat keje ke?" aku jawab..'TAK semestinya!!" aku pun tak tahu jadi macam ni.."kalau dari dulu tahu akan jadi macam ni, aku takkan lanjutkan pelajaran dalam bidang DEGREE in Health Science..(NURSING!!) hapuskan je nursing degree untuk yang takde pengalaman bekerja sebelum ni..titik!!" ok, itu bukan suara hati aku, tapi SEMUA orang!!
aku nak seru kawan2 seperjuangan aku yang lain, jangan terlalu berharap dengan kerja gov..sebab kita dibagi pilihan untuk kerja dengan swasta!! itulah peranan wujudnya swasta ni..bagi peluang untuk kita yang malang ini..hukhuk.
dan aku? aku dah tak kisah dengan job macam tu.malah aku dah tawar hati..pedih hati..robek hatiku..arhhh..takpelah, mungkin punca rezeki aku lain dari apa yang aku belajar sebelum ni..dan, pagi2 tadi, time tengah tengok rancangan Deko Bersama Eric di Astro Ria..tiba2 mak aku kata.."nanti, bagus ko ambil kursus interior designer..lepas tu, try buat bisnes.." hmm, elok juga idea tu..huhu..at least, aku dapat juga design rumah aku sendiri nanti..ececehhh~

aku ni ada muka dan bakat sebagai interior designer macam Eric Leong ke??? hmm...

credit to Google "clipartguide.com"

5 ulasan:

TAYAR PANCIT berkata...

hai saye da follow awak :) http://tayarpancit.blogspot.com/2011/02/eklusif-dari-eropah-piala-liga-juara.html

cik blogger berkata...

oh, tq2~
will view ur blog soon =)

[sutera kasih] berkata...

sama la kita senasib..aku pun xtau dh mau cebur bidang apa haha

kay_are berkata...

xpe2.. kat office tu, bos diploma sains komputer je. tapi ilmu letrik die, tinggi melangit. So x kre pe bidang pun.. Ade minat mesti berjaye

psst: dah tutup.. x sempat join contest lagu T_T 19hb close nye..

cik blogger berkata...

yup, insya Allah kay~
xpe, lain contest kita inform dan join lg k.. =D