Rabu, Januari 12, 2011

KOMSAS..Literature..ingat lagi tak???


kepada anda yang seumur aku, iaitu sama dengan 24 tahun..yang lahir pada tahun 1987..
atau kepada anda yang mungkin awal atau lambat masuk sekolah..
ahh, senang cerita la..kepada anda yang berada di Tingkatan 1, pada tahun 2000..
ingat tak lagi KOMSAS???
apa itu KOMSAS??
Komponen Sastera derr..huhu..
ingat tak, kita adalah perintis kepada KOMSAS ni..ingat lagi tak? hehe..
time sekolah dulu, KOMSAS sinonim dengan sastera melayu..
untuk bahasa English pula..Literature..
dulu, kira excited juga..tapi bercampur dengan tertekan la..sebab benda tu masih terlalu baru.buku rujukan pun tak banyak mana..boleh dibilang dengan jari..
aku lupa tajuk buku KOMSAS dulu..yang aku ingat, novel Terminal 3, Seteguh Karang.
tapi untuk 'literature'..aku ingat sangat, Robinson Crusoe, Dr. Jekyll & Mr. Hyde, dan the Pearl.
dah bertahun lama tinggalkan semua tu..aku jadi rindu pula..hehe..
rindu makin terasa bila tengok buku2 KOMSAS dan Literature untuk budak2 sekarang dah bertukar wajah..memandangkan adik aku sekarang duk tingkatan 2..tak pasti pula untuk setiap berapa tahun buku2 tu ditukar..
sekarang ni, kecoh pula pasal novel Interlok [tingkatan 5]..aku malas la nak ulas kat sini..hehe..sebab tak berapa amik tahu pun..

Tiada ulasan: