Selasa, Disember 14, 2010

kehidupanku selepas bergraduasi..



salam mesra~
helo2~
apa kabar? terlalu lama aku tak taip apa2 di blog ni..kesian, terbiar blog ni..hukhuk..
saje nak story kat sini..
alhamdulillah, selama 4 tahun belajar di USM, Kampus Kesihatan, Kubang Kerian, Kelantan..akhirnya aku bergraduasi..pada 5hb Ogos 2010..sidang ketiga..sblh pagi..sangat2 bersyukur..akhirnya impian aku untuk menggenggam scroll dan memakai jubah konvo tercapai..jutaan terima kasih kepada orang tuaku, yang banyak support aku semasa belajar di sini, walaupun jauh dari mereka..juga kepada ahli keluargaku umumnya..terima kasih sangat2 yang tak terhingga..



ok, seperti yang aku sedia maklum, lepas habis belajar..kompom la kena kerja kan? tapi apa yang terjadi dengan aku sekarang??terbalik!! 6 bulan habis belajar pun masih menganggur..huh.bukan aku tak apply mana-mana keja..aku apply, tapi itulah..mungkin belum rezeki aku untuk bekerja..nak buat macam mana? tapi aku tak putus asa, aku tetap juga apply yang lain, sampai keja di luar bidang nursing pun aku apply [contoh;kerani, tutor tuisyen]..



banyak orang kata sekarang ni, jangan terlalu memilih kerja..cari kerja sekarang ni sangat2 la susah.apa lagi kalau mau kerja yang sama dengan bidang yang kita belajar dulu..tapi itu tak menjamin..jadi aku pasrah..sampai satu tahap, aku dapat tahu dari internet, ada kolej KIST baru buka di Plaza Tanjung Aru,



tapi pada awalnya aku hampa, sebab jawatan untuk pensyarah KIST sudah pun tutup [15 November 2010] sedangkan aku tau pembukaan kolej tu pada awal Disember..kan dah dua minggu..tapi aku tak putus asa lagi..aku hantar saja email kepada satu pegawai operasi graduate intake..alhamdulillah, keesokkan harinya, bersamaan hari ahad, aku terima panggilan dari pegawai tu, dia bagitau,jumpa dia di Beaufort nanti, 17hb [dalam 3 hari lagi dari tarikh hari ini], dia akan tolong bawa borang permohonan kerja sebagai pensyarah KIST, dan aku diminta isi borang tu dan dia akan tolong sekali lagi untuk hantar borang tu bersama resume dan sijil2 aku..alhamdulillah..mudah2an permohonan aku diterima..insya Allah..amin~ doakan ya..terima kasih.. =)



ok la..sampai sini je..lenguh juga taip panjang2 ni.haha..story punya pasal..aku tak kisah..=) kita sama2 tengok apa yang bakal terjadi kepada aku nanti.. chaw~

Tiada ulasan: