Sabtu, Jun 27, 2009

WELCOME TO USM~


hari ini, pengambilan pelajar-pelajar usm baru iaitu tahun 1 dijalankan..sebentar lagi mereka dikehendaki untuk mendaftar..
suatu ketika dahulu, aku juga pernah mengalami apa yang adik2 baru ini alami..dengan muka dan imej diri yang memang ketara sangat 'poyo' dan budak baru di tempat yang baru,apa lagi ini adalah pertama kali aku jejak kaki di tanah semenanjung ni, aku mengerti perasaan adik-adik baru berkenaan...pada awalnya, ketika orientasi, aku menangis..bilamana kedua ibu bapaku terbang balik ke sabah..aku sangat sedih time tu..hanya Allah yang Maha Mengetahui dan Mengerti apa yang aku rasakan tika itu..
dan pada hari ini, aku tidak menyangka, yang aku telah melangkah ke Tahun Akhir di USM ini..bagao tak percaya, tapi inilah hakikatnya...sekejapnya masa berlalu...
aku akan pastikan tahun akhir inilah, aku akan buat yang terbaik, sebelum aku mendapat degree for next week..walaupun terlalu banyak cabaran dan dugaan yang mendatang menanti aku...
Ya Allah, bantulah aku menghadapi ini semua...permudahkan segala urusanku...bukakanlah pintu hatiku, lapangkan dadaku..agar ilmu mudah masuk dan meresap ke hatiku..

buat adik2 tahun satu di usm ni, selamat datang akak ucapkan...bila masuk di usm ni, ingatlah ibu bapa kita di rumah..mereka mengharapkan kejayaan kita di sini..jangan main-main2 k...

Tiada ulasan: