Selasa, Jun 30, 2009

2nd day praktikum~ 7U

fuh..ya Allah..hanya Tuhan yang Maha Mengetahui atas segala sesuatu..
untuk kali keduanya aku dan 3 orang rakanku yang lain merasakan yang kaki kami ni bagai dicucuk-cucuk. bisa sangat..macam nak tercabut..mana taknye, hampir lebih dari separuh masa shift petang kami di wad tu digunakan hanya untuk BERDIRI!!! boleh bayangkan tak? ish3~..
tapi apa boleh buat..dah ini namanya kerjaya sebagai seorang jururawat..penat..
pesan orang tersayang..family..dan rakan-rakan lain..'buat bagus-bagus ya'..'goodluck'..'ganbatte neyh~'..dll..akan aku jadikan sebagai panduan untuk aku terus bertahan dan berjuang..sebelum aku melangkah ke alam kerjaya..
kali ini, staffnurse lain pula yang in charge cubicle B1..so far ok..tapi dia ni jenis suka mengarah..tapi aku xkisah yang itu.yang aku kisah sangat,bila dia suruh bagi aku medication..pensyarah..tutor..dah pesan banyak kali, supaya jangan sesekali bagi ubat kalau tak ada supervision dari fasilitator..ingat tu~..aku cuba terangkan kepada SN tu, tapi nak tau apa yang dia jawab?? 'ala..itu je pun..' tapi aku buat tak layan je..aku tak nak menjeratkan diri sendiri, seperti pesan puan zakira..puan nik na..
esok pula shift pagi..maunya kaki ni betul-betul macam mau tercabut..nya orang brunei, 'kan pulak kakiku ani'..aduh..tapi apa-apapun, aku hanya mampu berdoa..agar Allah permudahkan segala urusanku..dan moga Allah bantu aku menjalankan tugas aku sebagai pelajar kejururawatan dengan IKHLAS..INSYA ALLAH..AMIN..~

Tiada ulasan: