Ahad, Februari 01, 2009

thinking of him???

sejak salam perkenalan dihulurkan..


fikiran aku selalu dibayangi dengan wajahnya..walau tak pernah bersua muka, namun aku selalu juga melihat wajahnya dalam suatu medium terknologi..

aku semakin bertambah hairan, kenapa otak ini selalu terfikirkan 'dia'..tanpa dipinta?

mungkin kerana kejujurannya, aku tertarik..tapi setakat ini, belum dipastikan setakat mana jujurnya 'dia' untuk berteman rapat denganku...

apa yang pasti, buat masa ini, kami mengenal hati budi masing-masing terlebih dahulu, sebelum apa-apa kata putus diambil..

paras rupa, usia, jarak bukanlah suatu ukuran yang perlu diambil kira dalam menjalinkan suatu hubungan silaturrahim..namun, kita hanya merancang, Allah penentu segalanya..tapi, usaha perlu dilipatganda, agar impian dua hati untuk disatukan akan terlaksana..insya Allah..amin



Ya Allah, setelah aku redha dengan ketetapanmu dalam soal jodoh dan pertemuan sebelum ini, aku memohon kepada-Mu, agar digantikan dengan seorang yang selalu mentaati perintah-Mu, dan meninggalkan segala larangan-Mu, baik hati, bertanggungjawab, penyayang, dan yang boleh membimbing aku ke jalan yang benar, ke jalan agama-Mu yang lurus, dan bisa memimpin bakal keluarga yang kami bina kelak..amin..Ya Rabbal Aa'lamin..

Tiada ulasan: