Rabu, Februari 04, 2009

2 delima...neuro ward of HUSM

hari ini, 4hb Februari 2009, kumpulan aku, group 4 posting di 2 Delima, wad neuro HUSM..


hmm, ini kali kedua kami ditempatkan di sini.. dan pesakit di katil HDU2 adalah pilihan aku untuk 'nursing care'..katil itu jugalah yang menjadi kenangan pahit aku, semester lepas..gara-gara S/N yang sangat lokek ilmu!!!!





tapi kali ini, ada perbezaan sikit..


apa perbezaan itu? banyak beza ke?






yup..semestinya ada perbezaan untuk posting kali ni..sebab kali ni, nurse yang attached aku, atau kerja sama-sama dengan aku lebih baik dan lebih banyak menolong supaya aku boleh buat procedure2 dalam menjaga dan merawat pesakit di wad tu..hmm, tak menang tangan aku dibuatnya..ada sahaja procedure yang perlu dibuat untuk patient tu.. tapi kali ini, aku berpuas hati dengan apa yang aku buat..sebab banyak procedure yang aku buat, terutama sekali 'suctioning'..kali ini, aku berkesempatan untuk melakukannya!!!





tapi yang buat aku masih tak puas hati, ialah procedure 'mouth toilet'..aku masih lagi kompius utk melakukannya..tapi aku buat juga, atas arahan S/N tu, walaupun aku rasa sangat2, yang aku buat tu, xproper..tak ikut steps yang sepatutnya.. apa-apa pun, lepas ni, aku akan buat yang terbaik..insya Allah...





peer review!!!





hmm, kesian aku kat Man Eng, dia bagi aku kurang bernasib baik sikit..sebab S/N yang dia attached adalah sangat teruk...asyik nak marah saja tak tentu pasal..sehinggakan aku pun kena tempiasnya..gara-gara tak buat atau lupa nak buat observation (temperature) patient.. bukan aku sengaja..eeee....geram dan benci!!!





hmm, berbeza pula dengan fizah, kak zan dan su, diorang boleh la dikira bernasib baik sikit...berbanding dengan aku dan yg lain.
apa-apapun, dapat aku simpulkan di sini, posting 2 Delima kali ini better dari semester lepas..hanya kerana....S/N!!!!!!

Tiada ulasan: