Ahad, Julai 21, 2013

Sayu..Ramadhan...

Salam ke 12 Ramadhan..

Alhamdulillah.. hari ni sdh 12 Ramadhan..mcm sekejap ja kan? Tapi Ramadhan kali ni, aku bersendirian, jauh dari keluarga.. kini aku bertugas sebagai jururawat di hospital duchess of kent, Sandakan.. walaupun masih di dalam negeri Sabah, tapi aku rasa macam jauh sangat, tak seperti sebelum ni..pernah beraya di bumi Kelantan..tapi masa tu masih ada keluarga sendiri, maksu aku.. tapi sekarang ni lain sikit, mungkin disebabkan takde keluarga terdekat..lepas tu sekarang ni pula aku di alam pekerjaan, memang berlainan dengan alam 'study'.. 

Ramadhan kali ni banyak menduga aku.. alhamdulillah, Allah masih sayangkan aku..aku percaya, pasti ada hikmah semua ni..cuma perlu bersabar ja kan? Ya Allah..semoga aku kuat menghadapi cabaran ini..amin.

Aku sekarang ni dalam proses request cuti raya.. hari tu sudah telefon sister yang YM.. bilangnya mungkin awl raya x dpt..sbb aku ni budak baru.. kena bagi laluan sama senior yang sebelum ni cuti rayanya kena retain sejak 5 tahun yang lalu..hmm, ok la.. xpa, harap2 minggu kedua raya aku dpt pulang,.insya Allah..amin..amin..

Ni.. adik aku yang bungsu sms aku.. rindu katanya.smpai terbawa2 dlm mimpi..huhu..rindu sampai menangis teringatkan alongnya ni..huhu.. ya Allah, dalam diam adik aku sorang ni rindu aku rupanya..kesian dia,, tak semena2, aku sendiri terkeluar air mata..menahan rindu yang tak tertanggung.. 

Ya Allah..permudahkanlah segala urusanku selepas ini..amin..amin ya Allah.. 

Tiada ulasan: