Sabtu, Januari 12, 2013

Solat..tak jamin kebahagiaan?

Entri sebelum tidur..

Haa, kali ni aku tergerak hati nak buat entri tentang.. Jodoh!
Kenapa aku tiba2 nak cakap pasal benda ni? Ini semua sebab aku teringat dengan kata2 dari kawan aku..hmm, lebih tepat 'X'..call aku petang tadi..dan bertanya..

"Tahun ni umur bertambah lagi.. Lepas suku abad dah, boleh dikira andartu..hehe.. Kenapa tak kawin lagi?"

"Jodoh tak sampai lagi.."

"Kalau asyik nak kesempurnaan, nak yang solat penuh, satu waktu pun tak tinggal, tak semestinya boleh bagi kebahagiaan tau.."

Ya,mungkin ada betulnya.. Tapi, dari apa yang aku nampak dan ceramah yang aku dengar, peratusan kes perceraian adalah dari pasangan yang tak dirikan solat.. Nak solat jemaah? Jauh sekali..

Jadi di sini, bagi aku..soal kebahagiaan tu terletak atas kesefahaman dari pasangan suami isteri tu sendiri.. Apa yang penting bagi aku. Solat memang satu kewajipan dan keutamaan bagi aku untuk..CARI JODOH.. Bukan sebab aku terlalu memilih sangat..cuma itulah.. Allah belum bagi rezeki kat aku untuk..berJODOH dengan sesiapa..bila dah sampai masanya,insya Allah..aku akan berJODOH juga..

Buat 'X', ku doakan semoga anda ditemukan dengan JODOH lebih baik dari aku..insya Allah.semoga berbahagia selalu..

Selamat malam..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 ulasan:

fiqkbe berkata...

dah bina masjid nnt, kena la hidupkan masjid tu kan. hee... ;)

cik blogger berkata...

tau xpe.. huhu.. :)