Sabtu, Januari 12, 2013

Chimchum.. Masih terbaek!!

Salam hujung minggu..

Alhamdulillah, sekarang ni aku di rumah, di kampung kesayangan..tenang je, sebab jumpa dengan keluarga, dan tak kurang juga, kucing2 kesayangan aku semua.. ;) tapi yang tak best,esok kena balik KK, lusa keje balik! Huuu..
Semalam aku ajak adik aku dan tunangnya pergi makan kat 'restoran kg nelayan-beijing bbq steamboat'..untuk pertama kali,ok! Serba tak tahu.haha.siap bbm member aku lagi,yang pernah makan di sana.. Lawak juga la,tapi nak makan punya pasal,kena tebalkan diri..miahahaa.. :D

Ok,komen aku makan di sana?

Dari 10,aku boleh bagi 5..ok la juga..tapi aku pernah rasa lagi best dan superb dari tempat ni..di mana lagi kalau bukan restoran chimchum, di Kelantan, di situ memang terbaekkk la! Murah lagi ok! RM15++ per head.. Ada 2 jenis sos, pedas/manis.. Pastu, daging dan ayamnya diperap sempurna dengan 'blackpepper' dan garam sikit.. Perghh, sodap!! Paling best, chimchum tu tak guna minyak untuk bbq, tapi lemak ayam..pastu, proses memasak tu cuma guna bara api je ok! Tradisional but still jimat.. Suke3!!

Tempat kami makan semalam tu, apa yang tak berapa nak bestnya, tengah syok makan tu, ada la pula minyak terpercik kat muka aku!! Sikit lagi kena mata ok! Huh.. Jadi tak best makan pula.. Mana taknye, ayam tu diorang sertakan sekali dengan kulit!! Mesti la 'meletup' sikit,akibatnya kena muka.. hermm.. Ayam dan daging pun tak berasa sangat.biasa je..agak tawar sikit la..

Hmm, itu pendapat aku la..orang lain mesti berpuas hati..

Dah2.. Kang ada pula yang hangin sebab ketidakpuasan hati aku ni..hoho..

Apa2pun,aku rindu nak makan kat chimchum di Kelantan..nasi kerabu..dll.. Percayalah,bagi aku di sana syurga makanan~hmmm.. -,-v

....
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tiada ulasan: