Ahad, September 11, 2011

Entri Hati: tiba-tiba rindu!!

Baru balik dari KK..
Hantar adik aku balik UMS..sambung study lagi dalam tempoh setahun.
Hajat hari ni, dapatlah memiliki 'skin laptop' yang menarik..dek beliauku kelam kabut nak balik, hajat tak tertunai buat masa ni..

Dalam perjalanan tadi, aku dengar ceramah Ust Kazim Elias..menarik! Terharu aku, menangis! Bilamana beliau menceritakan dari hadis2 tertentu..tentang perihal dan sifat mulia Rasulullah s.a.w.. Baginda banyak menggunakan 'sentuhan' dalam berdakwah..dari umur kanak2, budak remaja, orang dewasa sehinggalah orang tua..'sentuhan' yang membawa kepada 'physical touching' dan 'emotional touching'..apa yang aku ingat, Ust bercerita..sewaktu Rasulullah s.a.w menyampaikan khutbah, tiba2 cucu baginda merangkak menuju baginda, lalu baginda mendukung cucunya dengan penuh kasih sayang sambil berkhutbah.. 'part' tu yang buat aku tiba2 keluar air mata..ya Allah, tak hairanlah.. Kau mengangkat Rasulullah sebagai kekasih-Mu, ya Allah.. ;'(

"Aku rindu untuk bertemu dengan Rasulullah s.a.w. Habibullah.." spontan je hati aku berdetik macam tu..



Tiada ulasan: