Jumaat, Ogos 12, 2011

"Dalam demam sakit, aku bertemu dengan..."


Salam Ramadhan..malam ke-13.

Baru selesai terawih. Letih, mengantuk! Bukan ape, lepas berbuka tadi, aku makan ubat (antibiotik dan PCM)..khabar kurang baik, siang tadi, aku jatuh gering..Tonsilitis, low grade fever, muscle/joint ache..Boleh je 'break' puasa tadi, tapi..aku cuba untuk bertahan. Dan alhamdulillah, sakit berkurang sikit.

Siang tadi, aku sengaja ikut mak dan adik pergi 'tamu' @ pasar tani.. Saje, nak keluarkan peluh, yang dah lama 'tersimpan' dalam badan ni..Sungguh tak baik ye kawan2!

Tengah diorang sibuk memilih ikan-ikan segar..mata aku duk melilau ke sekeliling..dan tiba-tiba?? Aku nampak seraut wajah..macam pernah tengok.Macam kenal je..Siapa eh? Ohh, dia pernah 'masuk' tv.. Sapekah dia? Jeng..jeng..jeng!!!






E'eh..Imam muda Ali la!

Patutlah muka macam pernah nampak! Hehe..Ya, dia asal dari tempat yang sama dengan aku. Bangga? Hmm, biasa2 je la~ hehe. Aku tengok tadi, dari jauh..beliau ditegur sapa oleh seorang dua pengunjung 'tamu'..Wah, senyum lebar dia. Hehe. Dia jalan seorang diri je tadi, takde sape2 teman. Ke aku yang tak nampak..Tak pasti la pula. 'Dress' dia simple, macam anak remaja lain. Berubah ke dia ke arah yang 'lama'? Hmm, tak kot..kan Ali?

4 ulasan:

Abang Karu berkata...

ooo sama tmpat kelahiran ye ngan imam muda....huhuu

cik blogger berkata...

hehe..aah! ;) ingt tu nk tgur dia..tp, xkn la si anak dara tgur c teruna, apa lagi dia xknl sy..huhu..malu seyh~

cik arija berkata...

haha, ape salahnye.peace!!! =)

cik blogger berkata...

erk? salah mmg xsalah..hikhik..tp malu weyh~ ;p