Khamis, Julai 07, 2011

pengiklan yang cukup kreatif!

hari yang cukup membosankan aku..kenapa? macam2 benda yang aku fikir, alami...kebanyakannya yang buat aku takde mood..si pengguna jalan raya yang tak berhemah (main redah jek!)..kena suruh buat itu ini, tapi semua tak kena! urghhh!! orang yang dah keje pun ada masalah bertimbun-timbun, aku yang duk rumah ni pun sama je! serupa dengan orang yang dah keje..korang ingat duk rumah ni aman dari masalah la ye? terkaan korang sangat2 silap! ok..baik kita lupakan je! takde point pun nak marah2 kat sini..

;) aku mula menaip di sini, dengan senyuman..nampak? ok..tak nampak, takpe! huhu..sekarang ni aku nak cerita POWER OF ADVERTISEMENT, atau dalam bahasa Jawa, Kuasa Pengiklanan..hmm, aku tidak menidakkan (haa..macam mana tu) individu yang bertanggungjawab dalam membuat iklan mesti dalam kalangan mereka2 yang kreatif..betul? contoh iklan yang ditayangkan di tv (sama ada korang perasan atau tak):

1. Yusuf Taiyoob...
- Iklan kurma yang pelbagai jenis..
-korang perasan ke tak..dalam iklan tu....rujuk SINI!

2. Iklan handphone SAMSUNG yang terkini..(nipis)
- model: seorang manusia dan seekor ayam
-si manusia melihat ayam itu resah gelisah..dan si manusia itu dapat idea! dengan menggunakan hp SAMSUNGnya yang cukup nipis, dia cuba untuk menyelesaikan keresahan si ayam itu..dengan 'set'kan gambar 3 biji telur ayam, dan meletakkan hp itu di bawah badannya..dan si ayam tanpa lengah, duduk me'ngeram'kan telur2 itu..

nampak?? unik kan? kepada yang kreatif je boleh dapat idea2 yang orang lain tak terfikir sebelum ni..kalau aku? hmm..aku tak kreatif mana..aku suka ikut logik!..


jom sama2 fikirkan misteri no. 1 di atas~ ;)

Tiada ulasan: