Jumaat, Jun 03, 2011

takut nak kahwin sebab.....

credit: google..
status terkini blogger: menonton rancangan Imam Muda 2..
tema minggu ni: kekeluargaan..

15 minit yang lalu..aku dah nampak serba sedikit tugasan para imam muda..minggu ni, diorang kena kendalikan kes perceraian la pula..adoyai, memang mencabar diorang semua la..mana yang pandai control, itu kira kelebihan la kan? mana yang tak, duk diam dan dengar je la..hehe..

ini memang 'scene' betul! bukan berlakon tau! macam2 ragam yang aku tengok...
perghhh..tengah syok hati ni gatal nak kahwin, tiba-tiba terasa gerun la pula..bila tengok kes2 cerai berai lerai ni..huhu...kebanyakan kes yang aku tengok yang dikendalikan oleh para imam muda 2, terdiri daripada pasangan yang kahwin muda! tapi aku tak salahkan 100% la kahwin muda ni, k!

apa yang aku boleh simpulkan sekarang ni, apa2pun, semua kena berbalik kepada Allah..kita kena dekatkan diri kepada Allah..terutama sekali SOLAT!! dan dari situ, insya Allah..Allah akan bantu kita, dari segala macam hal..kan Allah Maha Penyayang kepada setiap hamba-Nya..ye tak??

renung2kan..selamat beramal! ;)

Tiada ulasan: