Rabu, Jun 15, 2011

segalanya..adalah kuasa Allah.. -_-

pagi semua!
bangun je pagi tadi, dalam jam 4.45, aku dikejutkan dengan berita...
"ni..dua ekor anak kucing kuning tu HILANG!!"
hah?!! Allah..di mana 'budak2' tu jalan?? dalam hati aku berdoa.."ya Allah..temukan kami dengan anak2 kucing tu lagi..kesian, diorang masih menyusu..kalau diorang ada di mana2, Engkau lindungi anak2 kucing tu dari sebarang bahaya..amin~"
aku dan adik aku sama2 mencari anak2 kucing tu..dan sempat berpesan dengan seorang jiran, yang juga merupakan bekas cikgu..kalau terjumpa, segera maklumkan kepada kami...
selang beberapa minit kemudian...
"Helo..ada sudah anak kucing ni..dua ekor..ke mari tah!"
YES!! Alhamdulillah...aku dan adik aku segera drive ke rumah jiran, untuk amik 'budak2' tu..ternyata..anak kucing yang hilang tu ada di tangan cikgu tu...syukur..diorang selamat..

ok..itu cerita anak kucing hilang yang dah pun dijumpai..alhamdulillah..

aku sempat tengok MHI..dan kebetulan time tu tengah diskusi pasal gerhana bulan..oh..esok fenomena itu berlaku..insya Allah..mudah2an cuaca esok awal pagi baik..aku teringin nak tengok gerhana bulan penuh..yang dikatakan berwarna merah!! insya Allah..

hmm, jap lagi nak gerak ke pekan..ada la benda nak cari tu..window shopping sat! hehe.. ;) jom..sape nak ikut..KLIK kat komen??!!


macam hal jadi...

Tiada ulasan: