Isnin, Jun 20, 2011

isu jodoh dan tersepit!

haih..macam2 cerita, topik atau isu hangat yang aku dengar malam ni, yang kadang2 bila fikir balik..'ya Allah..dunia, dunia..ada2 je..ish3~'

>> isu TERCABAR lelaki dari negeri Pahang vs lelaki warga asing..antara sebabnya ialah:
- nisbah lelaki Pahang vs warga asing= 13:1
- penghijrahan golongan wanita yang ramai ke luar negeri, terutama sekali Kuala Lumpur, menyukarkan mereka untuk mencari jodoh, malah menunggu lebih lama untuk mendapatkan pasangan.
- warga asing yang semakin berlambak menyukarkan lagi lelaki Pahang untuk mendapatkan pasangan hidup

'blogger's point of view':
macam2 la..isu tentang cari jodoh atau pasangan hidup ni aku rasa sekarang ni bukan masalah besar..tambah lagi sekarang ni kan zaman ICT..haa, Skype, YM, IM, FB, dan banyak lagi.itu semua kira 'laluan' untuk cari jodoh..nak bukti? Pelakon Zed Zaidi, bertemu jodoh di FB..tak cukup lagi? Pelumba basikal negara, Azizul Hasni Awang bertemu isterinya di Friendster!! haa..menarik kan? pokok pangkalnya, percaya dalam diri...;) wallahua'lam..

p/s: aku tak tujukan KHAS mana2 lelaki Pahang.sebab bukan lelaki di sana je yang punya masalah macam ni..'think +ve ok!'

>> isu kanak2 tersepit antara dua dinding yang sangat sempit!
-benda terjadi SEKALI LAGI..di tempat sama, China..
-budak tu tersepit, selepas bermain-main dengan rakan2nya..

'blogger's point of view':
haa, yang ni lagi satu..takde tempat bermain yang lain ke? ni dah kali kedua budak tersepit di celah dinding yang sempit..hmm, mungkin ke kat tempat tu takde taman permainan? seperti yang terdapat di negara kita ni? wallahua'lam..

inilah dunia..huhu..penuh dengan cerita ceriti..story morry..
apa2pun, yang baik itu datang dari Allah, yang buruk itu datang dari kita sendiri..
jom muhasabah! ;)

sumber utama: buletin utama, TV3


Tiada ulasan: