Jumaat, Mei 20, 2011

setahun berlalu..kini? aku masih begini..

jeles weh..gilerrr jeles!! arghh..sangat2 jeles cemburu belaka!
merapek je aku sekarang ni..nak tahu kenapa??
hari ni, 20hb Mei 2011..genap setahun aku duk memegang gelaran 'penganggur'..dan genap setahun juga, 'job application' yang aku buat kat SPA tamat hari ni, tanpa satu pun panggilan temuduga..sedih? jangan ditanya la..korang sendiri dapat agak dah!
orang lain dah pun kerja setahun lebih..punya kereta atas nama sendiri..itu yang aku tak tahan..hmm, bukan menyesali nasib diri..tapi...itulah..orang kata, rezeki belum sampai, dik.. bukan aku tak sabar.tapi 'environment' yang buat aku jadi macam ni..dengan cemuhan orang dari 'belakang'..walaupun luarannya, diorang bersimpati.. buat masa ni, aku tak berapa berkenan bila berdepan dengan orang lain,apa lagi yang kenal aku..terutama sekali orang kampung..bukan niat untuk menjauhkan diri..tapi menghindar orang lain dari berbuat dosa...

Tiada ulasan: