Rabu, Mei 04, 2011

Masalah dadah tiada bernoktah?

salam petang...tentunya minum petang sebagai sajian petang..ehe, pekena teh panas dan lempeng, sangat menyelerakan...perghh~

dadah, syabu, ganja dan seumpamanya..dari dulu sampai sekarang, tak habis2, tak pernah la sehari takde cerita pasal benda alah tu..mana yang kena tangkap, sebab mengedar, menyeludup dan tak kurang juga yang ketagih benda tu!!

baru ni aku dengar cerita..semalam lagi, ada orang nampak polis duk kejar budak2 remaja di simpang masuk kampung aku ni..haa, mula2 tu tak tau pasal apa..tapi mesti berkait dengan benda2 tu..alih2, petang tadi, aku dengar cerita lagi..ada seorang ni, yang boleh aku gelarkan pakcik duda beranak 5 kot? motor dia kena 'angkat'..disyaki terlibat dengan dadah ni..sembunyi sejauh mana pun, mesti akan tertangkap..bak kata seorang ustaz penceramah bebas, kalau nak hapuskan dadah ni, kena start dari 'dasar'nya dulu..sumber/punca dadah ni..negara duk habis berjuta-juta dengan kempen antidadah sana sini, tapi tak sudah2 juga masalah ni sejak sekian lama..kenapa? tanya la diri sendiri..

menurut pendapat korang, macam mana nak selesaikan masalah dadah yang tak sudah2 ni?

ambil berat..

Tiada ulasan: