Isnin, Mei 02, 2011

kes curi kabel telefon/eletrik..langkah mengatasi?

salam..
ini entri untuk hari ni..
adik aku dah balik UMS, berukband dia dah angkut!
aik? kenapa aku boleh online? line telefon dah ada! ha...hari ni je pihak TM telefon aku 2 kali..untuk follow up la tu..kali pertama, dia kata mungkin hari ni tak boleh settle masalah ni..ok, fine..redha je la kan? tup2, dia telefon sekali lagi...sebelum aku jawab, try dulu tengok line telefon..hah!! ada dah! bagus2..senang juga aku nak update blog ni! ngeh3~ terima kasih TM..sebab respon dengan masalah kami ni...
fikir2, rugi wooo..bayar setiap bulan, tapi asyik hilang je line telefon ni..apa lagi internet..ni semua salah PENCURI KABEL TELEFON TU!! ishh..bikin panas woo..kenapa dia terdesak sangat nak curi kabel tu? aku fikir2 lagi..si pencuri tu mesti ada kaitan dengan DADAH!! haa...betul tak?? kalau dah terdesak sampai macam tu sekali...memang kabel2 telefon/letrik diorang curi kan?

hmm..sebagai rakyat yang prihatin, apakah langkah2 untuk mengatasi permasalahan ini?? boleh kongsi?


selalu jadi mangsa!!!

Tiada ulasan: