Jumaat, Mei 06, 2011

Entri Khas untuk Ulang Tahun..

Alhamdulillah..kami berjaya menggenggam ijazah bersama!

lepas je post entri pagi ni tadi..tiba2 aku ternampak satu entri..KHAS untuk aku..dari Best Friend Forever aku..cik arija..

"Masih berlegar-legar di kotak fikiranku ini, saat kita berkenalan dulu. Dulu, aku sangkakan dikau pelajar asing kerana cara percakapan dikau ada iras-iras orang Indonesia. Tapi segala-galanya terungkai selepas kita berkenalan. Masih aku ingat lagi, selepas habis kelas pada malam itu, aku tidak mempunyai teman untuk pulang ke asrama. Aku sangat khuatir dan takut. Lantas, aku bertanya satunya-satunya teman yang aku ada pada waktu itu, (kawan aku ni dulu satu matrik dgn aku), lantas, dia menunjukkan khairun nisa kepadaku.

Daripada nisa lah aku mula mengenali dirimu. Lantas cerita-cerita mengenai asal usul dikau ku perolehi. Tanpa sedar, masa terus berjalan. Dan kita menjadi BBF. Sungguh, aku tidak sedar pun begini cepat masa berlalu. Segala suka dan duka kita lalui bersama. Empat tahun bersama, terlalu banyak kenangan dan memori yang kita lalui bersama..."

nak baca seterusnya..KLIK!

yang aku tak tahan tu, dia ada cakap..pada mulanya aku disangkakan orang asing.sebab cara percakapan aku ala2 INDONESIA!! wohooo..tu yang aku tak tahan tu..hukhuk.pernah sekali aku termarah seorang rakan nursing aku juga..tapi bukan yang ni la..boleh2 je dia kata aku 'Minah Indon'!! mana aku tak HOT! huhu..tapi, itulah pengalaman aku..bersama diorang semua..bila fikir2 balik, aku faham, diorang tak pernah jumpa orang Sabah secara LIVE (cewah..sampai macam tu sekali? hikhik) sebab tu diorang boleh kata macam tu..hehe...itu pendapat diorang sendiri..tapi bila dah lama duk sana, barulah aku boleh speaking Semenanjung standard! kecek Klate sekaligus, BEREH! aha..padahal sebelum ni, aku pernah bertekad..kalau duk Semenanjung nanti, aku akan tetap pertahankan cakap slang Sabah..tapi ternyata, di sebaliknya..hoho..haih, pengalaman sungguh indah! ;D

suka jalan2..banyak pengalaman!

2 ulasan:

cik arija berkata...

weh, aku baru terbaca entry ko yang ni..aku igtkan aku sorang je yang pikir ko org indon..rupanye ader lagi org yang sama kepala cam aku..hahaha
siap cakap depan2 lagi..huhu, berani giler dia

cik blogger berkata...

aah..ko tau tak sapekah dia?? Ling la! hukhuk..aku mrh dia tau..last2, dia mtk maaf, pastu dia xckp dah! hahah