Rabu, Mei 04, 2011

Berikan aku petunjuk-Mu...

satu hari ni, jari2 aku duk menganyam minipopia untuk dijual nanti..tengah buat tu pun otak logat berfikir..macam-macam la..terutama sekali tentang bakal kehidupan aku di masa depan..hati aku tiba2 terdetik..sampai bila aku akan jadi macam ni? menganggur dah cukup setahun, hanya untuk beberapa hari lagi..ya, sekarang aku duk bisnes minipopia kecil-kecilan..tapi sampai bila? aku teringin juga nak bekerjaya..sesuai dengan kelulusan aku..aku teringin juga nak jadi apa yang rakan2 seperjuangan aku dulu jadi sekarang.masing2 dah ada kerjaya masing2.. dalam bidang nursing, tak kurang juga bidang lain (perguruan, journalist dan lain-lain)..ya, sekali lagi aku ingin menyatakan di sini bahawa...aku sedih, cemburu..dan semualah!
Allah, jauhkan perasaan macam ni, aku tahu, masing2 punya rezeki masing2..seperti yang Kau telah pun tetapkan sejak azali lagi..inilah manusia, tak pernah rasa sabar..mungkin aku jadi macam ni sebab orang sekeliling aku duk tanya..."bila nak start keja?".."bila dapat panggilan?"..itu di mulut diorang..tapi di hati?.."aik? pelik..belajar tinggi2 pun belum dapat kerja lagi??"..
Allah, aku tak tahan dengan mulut2 itu..tapi aku akan cuba untuk bersabar...aku tahu...sesungguhnya, Allah bersama orang2 yang sabar..insya Allah..aku takkan berhenti untuk berdoa..dan terus berdoa..semoga rezeki untuk aku bekerja akan sampai jua kelak..amin~

sedih dalam sabar..

2 ulasan:

cik arija berkata...

amin. inshaalah, janji allah itu benar. allah sentiasa bersama orang-orang yang sabar

cik blogger berkata...

terima kasih, cik arija..huhu..aku perlu moral support utk bila2 masa aku down..hukhuk