Isnin, Mei 16, 2011

BEN ASHAARI BICARA CINTA SEKALI LAGI

yihaa!!! mari kita segarkan diri, longgarkan urat2 jari ni, dengan join segmen terbaru abang Ben kite..hehe..lamanya tak join, maaf yek abang Ben..saje je nak amik angin, rehat jap.ngeh2~

DUNIA PERCINTAAN..
apa yang aku boleh katakan di sini..sungguh indah! tapi dalam indah, manis.. mesti terselit juga sedikit kepahitan..biasalah, itu kan namanya asam garam hidup..macam juga dalam masakan, mesti rasa masam manis masinnya..
bertanyakan tentang pengalaman aku..YUP! aku punya pengalaman..pada mulanya dulu, cuma cinta monyet, yang aku boleh katakan..si dia yang aku suka tu, hanya mempermainkan perasaan aku je..sehinggalah aku berjumpa dengan seseorang yang boleh aku katakan, dialah cinta pertama aku..perkenalan yang tidak disengajakan bermula bila aku salah hubungi telefon kawan aku..nama juga kebetulan sama 'Y'..dia adalah kawan kepada pakcik aku..
ok..dipendekkan cerita..perkenalan tersebut membawa kepada ikatan persahabatan..dan menimbulkan bibit-bibit percintaan..sungguh indah...dia banyak berkorban dari segi wang, masa dan tenaga..
sayangnya..keindahan itu tidak berpanjangan..bila family aku menghidu perhubungan kami ini..ini semua sebab pakcik aku tu..memburuk2kan si dia..sedih sangat2..dan berita keburukan yang direka itu disampaikan kepada family aku..rupanya hubungan kami ini hubungan terlarang..disebabkan perkara tertentu yang boleh aku anggap sebagai peribadi..
aku memohon petunjuk dari-Nya..akan hala tuju perhubungan ini..dan aku dapat rasakan, petunjuk itu datang..seusai aku solat Maghrib, tiba2 air mata mengalir ke pipi, spontan wajah mak terbayang di mata..
"ya Allah, inikah jalan yang terbaik?"
aku pasrah..mungkin inilah yang terbaik untuk kami..
Disember 2008, penghujung segalanya..keputusan untuk berpisah diambil, dan dipersetujui bersama..walau dalam sedih, kami pasrah..mungkin ini yang terbaik..
putusnya hubungan ni, tak semestinya langsung tak berhubung selepas itu..
sampai sekarang, kami kekal berkawan..

ok2..aku tak nak sedih2 dah..hehe..
sekian~


kecundang cinta pertama..

4 ulasan:

NadiRah berkata...

hihih...indah cinta ni sebab ada macam2 rasa...manis ada, pahit pon ada..huhu

cik blogger berkata...

yup! itulah asam garamnya bercinta..hehe

cik faez berkata...

putus cinta bukan pengakhiran buat segalanya . be strong ~ :)

cik blogger berkata...

yup! sebab mungkin ada yang sedang menanti di sana.. ;)