Khamis, Mac 03, 2011

dpli-->jeruk betik...

untuk tajuk entri di atas, dua2 takde kaitan secara taka langsung...tapi sebenarnya, ada kaitan..kenapa?? sebab dua2 tu melibatkan diri aku!! ngeh2~
takdelah..macam ni ceritanya..

DPLI..atau nama penuhnya Diploma Pendidikan Lepasan Ijazah..tengahari tadi, nampak iklan ni kat fb..klik punye klik..akhirnya..ada kosong! tapi sayangnya, takde kos sains, yang kena dengan kos aku sebelum ni.ok, takpe..aku boleh try yang lain..ERT?? hmm, mungkin aku boleh..eh, tak..tak!! AKU YAKIN BOLEH!! insya Allah, esok beli no.pin unik ID kat bsn..dan tadi aku tanya bapa aku, riak muka dia macam excited..hmm, ada harapan dia setuju untuk aku apply DPLI ni..akak ipar sepupu aku pun suggest benda ni..dia kata, peluang untuk kerja sangat2 lah cerah..berbanding KPLI..insya Allah, semoga Allah permudahkan segalanya selepas ini.amin~

jeruk betik pulak?? ok..baru beberapa minit yang lalu, aku belajar untuk buat jeruk ni..untuk pertama kalinya!! hehe..ya, kepada yang pandai memasak, mesti diorang akan kata "hek'eleh.jeruk?? senang je tu..tu pun nak belajar ke?" tapi tak salah kan?kan? persetankan apa yang diorang nak kata.tapi, semua benda di sekeliling kita perlu untuk kita 'belajar'..ye tak? haa..

hmm, hampa sikit ni sebenarnya..aku jenguk2 blog bro ben kite..takde pun url 'di sebalik tabir blog' kite disenaraikan..2-3 kali aku tengok..takde juga..ohh, sedey..aku tak cukup lawa@ cun ke?? ;(




2 ulasan:

beaty berkata...

suda sa mohon..kali ni sa mohon Bhsa Dusun la..duii 1st yime mohon dapat interview ...tp x pernah dapalt lagi neh..dui..harap2 ada rezeki la

cik blogger berkata...

amin..hehe.. =)
tq view!