Rabu, Mac 09, 2011

cari kerja, post surat..lagu cinta..

tok2...assalamualaikum penjenguk2 blog BJMM!!
ok..aku baru balik dari pekan ni..temankan adik g klinik Poly (polyclinic daa)..tiba2 dia demam selsema semalam..
nak dijadikan cerita..aku sempat lagi tanya doktor empunya klinik tu kalau2 ada kerja kosong kat sana..haha..inilah yang dikatakan, sambil berenang minum air...eh, yeke?? hahhaa...ngam la tu..tapi nasib tak menyebelahi aku..takde kerja kosong..sebelum ni ada, tapi cepat je diisi oleh pekerja baru..Dr. tu kata, bukan graduate dari USM ni terus diserap untuk bekerja?? haa..inilah..semua orang berfikiran macam tu..aku tak salahkan tanggapan orang awam..sebab senior sebelum ni senang je dapat..ya, mungkin rezeki kami belum lagi sampai..sabar je la kan? nak buat macam mana lagi?? usaha dah..ya, mungkin tak cukup la usaha tu...ok, forget it!
sebelum g klinik tu, aku dah berjaya post surat permohonan aku untuk ambil program Diploma Pendidikan di UPSI..insya Allah, dalam 3 hari (lusa..) sampailah surat aku tu kat sana..pos laju kan?? rm9 tu kena bayar! takpelah..time ni la berkorban..mungkin pengorbanan ni akan terbalas juga kelak.amin..doakan ye kawan2 blogger!
sebelum g pejabat pos, aku g pasar..beli sayur..ok..nak dijadikan cerita, harga sayur sekarang ni mencecah RM2!! mahal siotttt...huh...barang2 keperluan takkan turun harga..malah makin naik ada la...hmm..

sampai2 rumah ni, aku terus ON blog, jalan2 blog..dan ada satu entri menarik yang aku nak kongsi kat sini..blogger bernama PINKYMOMMA dengan entrinya.. haa..klik dah? dia diskusi pasal lagu cinta..ok, kau nak kongsi kat sini..lagu cinta aku dan dia ialah...."Ku Ingin Kamu" nyanyian Romance, band dari Indon..lagu ni si dia yang dedikasikan untuk aku, dan kami..huhu..dia kata lagu ni best..lirik pun umppphhh..huhu..mesti ramai juga yang tak tahu lagu ni..kalau rajin, try cari kat website lagu2..mesti ada..lagu aku untuk dia?? ofkoz lagu dari Kak Siti kite..huhu..'Cinta Ini'..best!! wohooo..

ok la..aku nak rehat jap..petang nanti jumpa lagi..daaa~

Tiada ulasan: